Основи безпеки дорожнього руху. Група 1. Курс 3 3 жовтня 2022 р.
Уроки № 16-17
Тема: Урок 1. Проїзд нерівнозначних перехресть.
Урок 2. Лабораторно-практичні заняття по нерівнозначних перехрестях.
Мета: вивчити правила проїзду нерегульованих перехресть нерівнозначних доріг, розвивати вміння застосовувати набуті теоретичні знання для вирішення конкретних задач, виховувати етику поведінки водія на перехрестях доріг.
Тип уроку № 1: комбінований.
Тип уроку № 2: лабораторно-практичні заняття.
Матеріально-технічне обладнання: макет житлового району міста, дорожні знаки, плакати, комп'ютери, учбова комп'ютерна програма та картки-завдання по перехрестях.
ХІД УРОКІВ:
Урок № 1
І. Організаційна частина.
II. Актуалізація опорних знань учнів:
Перевірка знань учнів правил проїзду нерегульованих перехресть рівнозначних доріг за допомогою комп'ютерної програми для тематичної перевірки знань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:
Повідомити учням тему, мету, завдання уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу:
- Повідомити учням:
а) які перехрестя вважаються перехрестями нерівнозначних доріг;
- перехрестя, на яких встановлені знаки пріоритету: 2.1-"Дати дорогу", 2.2-"Проїзд без зупинки заборонено", 2.3-"Головна дорога", 2.4-"Кінець головної дороги" або попереджувальні знаки: 1.22 "Перехрещення з другорядною дорогою" та 1.23.1 - 1.23.4 "Прилягання другорядної дороги";
- перехрестя, на яких перетинаються дві дороги, одна з яких має будь-яке покриття, а інша - грунтова;
б) як повинні діяти водії транспортних засобів, які наближаються до перехрестя, рухаючись по другорядній дорозі;
- вони повинні дати дорогу транспортним засобам, які наближаються по головній дорозі до даного перехрестя, незалежно від напрямку їх подальшого руху;
в) чи надається перевага водіям трамваїв;
- водій трамваю, який знаходиться на другорядній дорозі теж повинен дати дорогу всім транспортним засобам, які наближаються до перехрестя по головній дорозі;
- якщо ж він знаходиться в одинакових умовах (на одній і тій самій дорозі - головній чи другорядній) з нерейковими транспортними засобами, то він має перед ними перевагу;
г) як повинні діяти водії транспортних засобів, якщо головна дорога на перехресті змінює свій напрям;
- водії транспортних засобів, які знаходяться на головній дорозі повинні керуватися між собою правилами проїзду рівнозначних доріг (дати дорогу транспортним засобам, які наближаються до них праворуч);
- цим же правилом повинні керуватися між собою і водії тих транспортних засобів, які знаходяться на другорядних дорогах;
д) що повинні робити водії якщо неможливо визначити наявність покриття дороги (темна пора доби, грязь, сніг, тощо), а знаки пріоритету відсутні;
- вони повинні вважати, що знаходяться на другорядній дорозі.
Урок № 2
V. Закріплення нового матеріалу - робота з картками-завданнями по правилах проїзду нерівнозначних перехресть.
VІ. Підсумок уроків.
Оцінювання знань.
VIІ. Домашнє завдання: Правила дорожнього руху України, тема № 16. Проїзд перехресть, стор. 25 - 26,
повторити тему № 8 (Регулювання дорожнього руху).
Органи керування. безпека при користуванні.
Урок № 1
І. Організаційна частина.
II. Актуалізація опорних знань учнів:
Перевірка знань учнів за допомогою комп'ютерної програми для тематичної перевірки знань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:
Повідомити учням тему, мету, завдання уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу: Підручник ОБДР сторінки 25 -34